fbpx

המזיק שמציק

3 באוקטובר, 2016

שמעתם רשרוש בארון או התחלתם לגרד? לפני שאתם מסתערים על תכשירי ההשמדה, אלי כהן, יו"ר התאחדות המדבירים בישראל ומנכ"ל חברת הדברות, מסביר איך למנוע הופעת מזיקים בקיץ הקרוב. מילות המפתח: ניקיון וטיפולים מונעים.

מזג האוויר האביבי הבא עלינו לטובה מביא איתו את המזיקים למיניהם. אם אתם יודעים שהבניין שלכם או האזור בו אתם גרים סובל ממזיקים כמו תיקנים, יתושים ומכרסמים, כדאי שתהיו מוכנים מראש. יחד עם תחילת הניקיונות לפסח, תוכלו לנקוט במספר דרכים כדי לצמצם את הופעתם.

המקקים, למשל, פולשים לביתנו דרך החלונות, הסדקים בקירות, תעלות הניקוז, חדרי האשפה ומאזורים נגועים נוספים. הם אוהבים לחות, טמפרטורה גבוהה ואוכל. חשוב לבצע מראש הדברה מונעת במעטפת הבניין הכוללת בורות ביוב, גרם מדרגות, חדרי אשפה ומקלטים, וכך למנוע את חדירת המקקים לדירות הפרטיות. כמו כן חשוב לאטום סדקים ולשמור על ניקיון. בסביבת הבניין כדאי גם לסגור פתחים וחורים ולסלק כל מוקד היכול להוות "חממה" למזיקים. בניינים רבים סובלים גם ממכת יונים המשאירות אחריהן לכלוך וגורמות למחלות. קצב התרבותן המבהיל והבניה המאסיבית רק העצימו את הבעיה. גם לכך קיימים כיום מגוון פתרונות חדשניים בשוק שיש להתקין כמו דוקרנים שגורמים לאי- נוחות ורשתות.

צפצופים בשעות הלילה המאוחרות, גללי צואה מפוזרים וכרסום כבלי חשמל, הינם חלק קטן ממכלול הנזקים שמשאירים אחריהם המכרסמים ולכן חשיבות רבה במניעתם. המזיקים העיקריים בקבוצת המכרסמים הם העכברים והחולדות. ניתן להבחין בניהם באמצעות גודל גללי הצואה. במקרה של חולדה הגללים בגודל של חרצן זית ואילו במקרה של עכבר, גרגר אורז. עיקר פעילותם של המכרסמים בבניין הוא במקלטים ובבורות הביוב. על כן חשוב לבצע טיפול מונע באמצעות הטמנת רעלים במחילות באדמה ולסגור ברזים דולפים בחצרות ובחדרי האשפה. כדי להימנע מעכברים וחולדות בתוך הדירה, אין להשאיר שאריות מזון חשופות על השיש והרצפה ולהעביר מזון מקופסאות הקרטון לכלים אטומים, למשל מפלסטיק. חשוב גם להגביר את התדירות בה מרוקנים את שקיות האשפה ולאחסן במקום אטום ולא נגיש מזון המיועד לבעלי חיים (מזון זה מהווה משיכה חזקה לחולדות ועכברים). בעת הצורך ניתן להיעזר בהנחת מלכודות הומאניות.

 

 

 

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה