fbpx

נחשו מי בא לבקר

3 באוקטובר, 2016

מזג אויר חם ויבש הגיע מוקדם העונה ואחד הסימנים הבולטים לכך הוא התעוררותם של המזיקים הטורדניים למיניהם. מכת הנחשים כבר נמצאת בעיצומה ואלו פוגשים אותנו בכל מקום: טיול בטבע, בפארק ואפילו בבית.

האביב הגיע וגם הנחשים "מתעוררים" משנת החורף ומגבירים את פעילותם. איפה? בערים עם בנייה מאסיבית או תשתיות ישנות ולא מתאימות, בחצרות וגינות נטושות ובשמורות הטבע השונות. צריך להיזהר מנחשיים ארסיים, גם אלו הצעירים, שהכשתם הראשונה היא הכי מסוכנת מפני שרמות הארס גבוהות.

לפי לוכד הנחשים אלי כהן, מנכ"ל חברת הדברה המשמש גם יו"ר התאחדות המדבירים בישראל, עד כה נלכדו בשבועות האחרונים עשרות נחשים ארסיים. הצפע ידוע לשמצה כי הוא שכיח באזורים מיושבים וצפופים במרכזי ערים. הצפע זוחל בחצרות ויכול לטפס דרך צינורות למרפסות וכך לתוך הדירה. אם מצאנו את עצמנו בהיתקלות עם נחש? אין לנסות ללטף אותו, לתפוס אותו, ללכוד או לזרוק חפץ על מנת לפגוע בו. כל פעולה כזאת תגביר את הסיכוי לכך שהנחש יכיש אותנו. במקרה כזה יש להתרחק מיד מהמקום. במידה ואתם מזעיקים לוכד נחשים מוסמך, רצוי לשמור על קשר עין עם הנחש ולנסות לצלם אותו מרחוק ובזהירות. אם הוכש בן משפחתכם, הישארו רגועים. מכיוון שהארס חודר למחזור הדם, אנו לא רוצים להאיץ את הדופק. יש להרגיע את האדם שננכש, להושיבו בצל ולתת לו לשתות מעט מים קרים. אין לשתות משקאות חמים/חריפים, אין לעשות חוסם עורקים, אין למצוץ את הארס וגם הנחת קרח היא פעולה מיותרת ולא רצויה. יש לפנות באופן מידי לביה"ח.

חשוב גם להימנע מהזזה או הפיכה של אבנים, בטח שלא בידיים חשופות. אם אין ברירה רצוי להיעזר במקל ארוך או מגרפה. למטיילים מביננו, שינה בשטח, באוהלים או שקי שנה, זו חוויה מבורכת לכל המשפחה.  אבל יש צורך לבחור אזור סטרילי ולגרוף את השטח. כמובן שאין להתמקם סמוך לסלעים, גם אם למראית עין נראה שהם בטוחים. עוד בטרם יצאתם לטיול, דאגו גם לנעלים גבוהות ובעלות סוליה עבה.

 

 

 

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה