fbpx

הדברה נכונה בבית המשותף: טיפים לדיירים

30 באפריל, 2017

דיירים נאלצים לא פעם להתמודד עם בעיה קשה של תיקנים ויצורים מזיקים אחרים המצריכים טיפול מונע אגרסיבי. כאשר חומרי ההדברה הקונבנציונאליים לא עשו את הפעולה הדרושה, יש מדבירים שרוצים לחסוך את ה"הלוך ושוב" לדירה ולתת פתרון אחד טוטאלי. להשתמש בחומרים ה"קשים" למיניהם זה חוסר אחריות. האגודה לתרבות הדיור עובדת בשיתוף פעולה הדוק מזה כ- 10 שנים עם חברת "אלי כהן הדברות בע"מ", חברה שלא משתמשת בגזים בתוך דירות מיום הקמתה לפני כ- 30 שנה.

 

ראשית, המלצת "אלי כהן הדברות" היא לבצע הדברה בתוך דירות מגורים על ידי ג'לים בטיחותיים המאפשרים לדיירים להישאר בדירה ללא כל חשש  (70% מלקוחותיו של "אלי כהן הדברות" משתמשים בג'ל). גז כמו הפוספין, בו השתמשו בטרגדיה בירושלים, נועד למגזר המסחרי ולא הפרטי, כאשר גם אם דולף גז רעיל מדובר במקום פתוח ולא מיושב.

 

שנית, מי שאינו מעוניין בשימוש בג'לים אלא בריסוס נוזלי,  עליו לעבוד עם חומרים מקבוצת הפירתרואידים או המיקרוקפסולריים, חומרים המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה וידידותיים לאדם, החי והצומח. במידה וכן נעשה שימוש בגז רעיל, יש לפנות את כל דיירי הבית לתקופה של חמישה עד שבעה ימים.

 

ההמלצה החשובה לוועדי הבתים היא לבצע טיפולים מונעים לפחות פעמיים בשנה, על מנת ששטחים הציבוריים כגון בורות ביוב, חדרי אשפה ומעטפת הבניין, יקבלו טיפול מונע שיצמצם את תופעת המזיקים בתוך הדירות (כך גם השימוש בחומרי הדברה בתוך הדירות יפחת).

 

למרות שלל ההזהרות, דיירים שנוהגים להזמין שירותי הדברה לא צריכים להיכנס לפאניקה. חברות ההדברות לא משתמשות בחומרים מסוכנים, אלו פעולות המבוצעות באלפי דירות בישראל. מדובר באירוע חריג ובו שימוש על ידי גזים ולא ריסוס נוזלי.

 

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה