fbpx

אורחים לא רצויים

30 באפריל, 2017

מחלות, אלרגיות ועקיצות הם רק חלק מההשלכות של הימצאות מזיקים בתוך הבית שלנו. הקיץ כבר פה, מה עושים? אלי כהן, יו"ר התאחדות המדבירים בישראל ומנכ"ל חברת הדברה, עושה סדר בנושא.

הימים מתחממים והטמפרטורה עולה, גם המזיקים הגבירו פעילות בעונה האהובה עליהם – מקקים, יתושים, מכרסמים ושאר היצורים המטרידים. כן, לצערנו גם בתוך הבית שלנו. הנוהל קבוע: אנחנו שומעים רשרוש בארון האוכל או שהילדים מתחילים להתגרד, ומסתערים מיד על תכשירי הריסוס. במקרה אחר אנחנו נבהלים מהאורח הקטן שפלש לחדר השינה וקוראים בהיסטריה לעזרה. ההשלכות: מחלות, זיהומים, פריחות ועקיצות, וכמובן גם לכלוך ורעש.

אלי כהן, יו"ר התאחדות המדבירים בישראל, מסביר איך נצמצם הופעת מזיקים וכך נשמור על בריאותנו.

המקקים, מסביר כהן, פולשים לביתנו דרך החלונות, הסדקים בקירות ותעלות הניקוז. הם אוהבים לחות, טמפרטורה גבוהה ואוכל ואנו עלולים למצוא אותם למשל במכלי מים למיניהם או אביזרי החשמל במטבח. חשוב לאטום בבית סדקים וחורים (בעיקר ליד המטבח) ולסלק כל מוקד היכול להוות "חממה" למזיקים בגרם מדרגות, חדרי אשפה ומחסנים, וכך למנוע את חדירת המקקים לתוך הדירות הפרטיות. הנמלים גם הן מהוות מטרד. הן קטנות ויכולות לצאת אפילו מבין ארונות, חריצי הרצפה ומשקעי חשמל. הן מוצאות את דרכן למזון הנמצא בארונות ומשחיתות אותו – גם פירור נראה המון אוכל עבור נמלה. חשוב לשמור על ניקיון הרצפה והשיש במטבח.

נדמה כי רובנו חוששים בעיקר מהמכרסמים. צפצופים בשעות הלילה המאוחרות וגללי צואה מפוזרים, הינם חלק קטן ממכלול הנזקים שהם משאירים אחריהם. האורחים הלא רצויים בקבוצה זו הם העכברים והחולדות. ניתן להבחין בניהם באמצעות גודל גללי הצואה (במקרה של חולדה הגללים בגודל של חרצן זית ובמקרה של עכבר, גרגר אורז).

כדי להימנע מעכברים וחולדות בתוך הבית שלנו, מלבד ניקיון השיש והרצפה יש להעביר מזון מקופסאות הקרטון לכלים אטומים, למשל מפלסטיק. חשוב גם להגביר את התדירות בה מרוקנים את שקיות האשפה (ולא להשאיר פחים מלאים במהלך הלילה). כמו כן לאחסן במקום אטום ולא נגיש מזון המיועד לבעלי חיים (מזון זה מהווה משיכה חזקה לחולדות ועכברים).

הרבה מאתנו סובלים ממכת יונים המשאירות אחריהן לכלוך וגורמות למחלות רבות. לכך קיימים כיום מגוון פתרונות חדשניים בשוק שיש להתקין כמו דוקרנים שגורמים לאי- נוחות ורשתות.

וזכרו כי סטריליות היא שם המשחק, כל חפץ או דבר מיותר עדיף תמיד לפנות.

 

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה