fbpx

סובלים מפרעושים וקרציות? כך תאלפו את הכלב לשמור על עצמו מפניהם

כלבים מוסיפים הרבה מאוד שמחה לכל בית שהם נמצאים בו – אבל עלולים להוסיף עוד משהו, הרבה פחות נעים: קרציות ופרעושים. הטפילים מוצצי הדם עלולים לגרום נזק של ממש לכלב ולעבור גם לבני אדם, ולכן חשוב להילחם בהם בנחישות. חלק בלתי נפרד מכך הוא לאלף את הכלב להימנע מהתנהגות שמאפשרת לקרציות ולפרעושים לעלות עליו מלכתחילה. כאן בעמוד תמצאו מידע רלוונטי בנושא הזה, כדי שתוכלו לעזור לכלב שלכם.

ציות לפקודות ומשמעת כללית

על-מנת להרחיק את הכלב ממקומות שעלולים להיות שורצי פרעושים וקרציות, נדרש אילוף מקיף יותר – כזה שיגרום לכלב לציית לכם באופן כללי. בהתאם, גם התועלת תהיה גבוהה יותר, ובפרט אם מדובר על כלב אנרגטי שעלול למשל לרוץ אחרי רוכבי אופניים ולהתפרץ לכביש, כלב שאוכל ברחוב דברים שהוא לא אמור לאכול ועוד.

חשוב להדגיש שכלב ממושמע הוא כלב רגוע יותר באופן כללי מפני שהוא מבין את משמעותם של הגבולות. על-מנת ליצור את רמת המשמעת הרצויה כדאי לפנות אל מאלף כלבים רציני ומנוסה, מפני שרק כך מובטח תהליך מוצלח באמת.

איך מתבצע אילוף כלב למשמעת?

לכל כלב מאפיינים ייחודיים ולכן תהליך אילוף הכלב חייב להיות מותאם אליו אישית – גם לפי הגזע, גם לפי הגיל וגם לפי האישיות הספציפית. בנוסף, כדאי להתחיל בגיל צעיר, כשהכלב עוד גור ולכן קל לו יותר לאמץ התנהגויות חדשות (אם כי גם בגיל מבוגר מאלף מיומן יצליח להרגיל את הכלב לציות לפקודות).

דגש נוסף הוא הדרגתיות, כשמתחילים בפקודות בסיסיות כמו "לשבת" ו"לבוא". לאחר מכן, ניתן לאלף את הכלב לציית גם ל"לידי" שמשמעותה הליכה בקצב אחיד עם האדם ובצמוד אליו, וגם לפקודות יותר מורכבות. האינטליגנציה הגבוהה של הכלבים והרצון שלהם לרצות את בני האדם שאיתם הם חיים הופכת את הלמידה ליעילה מאוד. עוד חשוב לציין שאין צורך בגישה נוקשה תוך כדי האילוף, ולמעשה ההפך הוא הנכון – בגישה חיובית שמבוססת על חיזוקים חיוביים להתנהגויות רצויות אפשר להגיע להישגים מרשימים בזמן קצר.

צעדים הכרחיים נוספים למלחמה בקרציות ופרעושים

גם אחרי שאילפתם את הכלב למשמעת והוא ממלא את ההנחיות שלכם, ולכן גם לא מזנק למקומות שעלולות להיות בהם קרציות או למקומות מוכי פרעושים, עדיין ייתכנו הפתעות לא נעימות מפני שהטפילים האלה עלולים להימצא בכל מקום (וכלב, בניגוד לחתול, לא יכול כמובן לשבת בבית מסביב לשעון.

אם הכלב שלכם נדבק בפרעושים, הטיפול יכלול שימוש בתכשירים שקוטלים אותן על גוף הכלב ובמקביל טיפול בבית – שאיבה יסודית, ריסוס ובמידת הצורך גם הדברה מקצועית כמו שאנחנו מבצעים. אם מצאתם על הכלב קרציה – ואם הוא מתגרד בלי הפסקה כדאי לסרוק את הפרווה שלו ביסודיות – הפתרון הוא קודם כל לשלוף אותה. חשוב לעשות זאת בעדינות כדי לשלוף אותה בשלמותה. כמו כן, כדאי להשתמש בשמפו ייעודי שמרחיק קרציות.

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה