fbpx

מה ההבדל בין הדברה ירוקה לאורגנית?

הדברה היא חלק חשוב מהסביבה ותהליך הכרחי בשמירה על חיים בריאים. ומכיוון ששירותי הדברת מזיקים זמינים לכל גודל וסוג של מזיקים, ניתן להשתמש בסוגים רבים של חומרי הדברה כדי להכחיד מזיקים בביתכם או במשרד, בחצר וכו’. איך יודעים במה להשתמש?

רגע לפני שאתם מבררים לגבי השוואת מחירים בין מדבירים מומלצים, חשוב להבין כי בדיקה של מחיר ריסוס לבית היא לא הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות. יותר חשוב מאשר בירור מחירי הדברה לבית, תצטרכו לבחור את שיטת ההדברה בה ייעשה שימוש על ידי מדבירים מורשים. בין השיטות, תמצאו את ההדברה הירוקה וההדברה האורגנית. בואו נבין את ההבדלים בין אלו.

מהי הדברה ירוקה ואורגנית?

כאמור, מחיר ריסוס לבית הוא לא הפקטור הראשן שצריך לקחת בחשבון, אלא את הגורם הבריאותי\בטיחותי. בהקשר הזה, השימוש בחומרי הדברה היה שנוי במחלוקת מאז ומתמיד, שכן ידוע שהם פוגעים בסביבה ובבריאותם של חלק מהאנשים, בעלי החיים, בצמחים, באדמה ועוד. עם זאת, ישנם חומרי הדברה ידידותיים לסביבה רבים שאינם פוגעים בבני אדם או בבעלי חיים.

בתוך כך, בשנים האחרונות גם פותחו חומרי הדברה אורגניים שניתן להשתמש בהם מבלי לפגוע בסביבה או בבריאותכם. מה ההבדלים? ובכן, חומרי הדברה ירוקה אמנם ידידותיים לסביבה ולאדם, אבל הם אכן יכולים לכלול כל מיני חומרים כימיים. אמנם חומרים אלו אינם מסוכנים לאדם, אבל עדיין מדובר בחומרים שלא כל האנשים ישמחו לפזר בשטח ביתם.

כיצד מתבצעת הדברה אורגנית?

בעוד כי הדברה ירוקה מבוצעת על ידי שימוש בחומרי הדברה ידידותיים לסביבה, הדברה אורגנית מתבצעת בדרך כלל על ידי צמחים אחרים, בעלי חיים שונים וחומרי הדברה נטולים כל אפקט כימי. הדברה אורגנית יכול להתבצע במגוון דרכים, ועל חלק מהדרכים יש סיכוי שלא שמעתם עד היום. למשל, הדברה אורגנית ע"י שימוש בפרת משה רבנו.

כן, כן, אותן חיפושיות ניתנות לשימוש עבור מטרות של הדברת מזיקים (הן טורפות חרקים מסוגים שונים, כמו גם גמל שלמה). את החרקים האלו ניתן ממש לרכוש בחוות מיוחדות שמגדלות אותם למטרות הדברה אורגנית (יש בחוות אלו בד"כ גם צמחים שמשמשים להדברה). אם לרכוש חרקים שמבצעים הדברה זה לא ממש הקטע שלכם, אתם תמיד יכולים להזמין חברת הדברות שמשתמשת באמצעים אורגניים להדברת מזיקים.

חשוב לזהות מהיכן מגיעים המזיקים

בשורה התחתונה, הדברה היא משימה מורכבת. על מנת לוודא שאתם נוקטים בצעדים הנכונים, חשוב לדעת באילו חומרי הדברה משתמשים בחברת ההדברה וכיצד הם משפיעים על הסביבה שלכם, על בעלי חיים, חלילה על הילדים וכו'.

בתוך כך, הצעד הראשון במניעת פגעי מזיקים בבית או בעסק הוא, לזהות מהיכן הם עלולים להגיע. אם אתם שמים לב שיש נמלים במטבח שלכם, למשל, זה יכול להיות בגלל שיש סדק ביסודות של הבית, סדקים בארונות המטבח ועוד. בהתאם למיקום המזיקים והאזור ממנו הם חודרים לבית, תותאם שיטת ההדברה הנכונה.

 

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה