fbpx

הדברת מזיקים – איך להיפטר מ"פשפש המיטה"

כדור הארץ הוא הבית לא רק של המין האנושי אלא גם של עוד אינספור מיני בעלי חיים ובפרט סוגים רבים של חרקים. חלקם חיוניים למרקם החיים כאן אבל יש גם כאלה שפוגעים באיכות החיים שלנו. פשפש המיטה הוא דוגמה מצוינת לחרקים מזיקים – המזון שלו הוא הדם שלנו, ולכן מי שנאלץ "לארח" פשפשים אצלו בבית עלול להתעורר בבוקר עם סימני עקיצות מרובים על הפנים, הזרועות, הגב ועוד מקומות בגוף. בנוסף גורמים פשפשי מיטה לגירוד מעצבן, ואם לוקחים בחשבון את קצב הריבוי המהיר שלהם המסקנה המתבקשת היא שכדאי לבצע את כל מה שצריך כדי להיפטר מהם.

פעולה אחת היא הזמנת חברת הדברה מקצועית. פעולה שנייה היא שמירה על ניקיון המזרון באופן שוטף.

איך מתבצעת הדברת פשפשי מיטה?

פשפשי מיטה הם חרק שמאתגר כל חברת הדברה. הסיבה לכך היא היכולת שלו להתחבא גם במקומות לא שגרתיים ובהם למשל שקעי חשמל. באופן כללי המידות הזעירות שלו והגוף הפחוס מאפשרים לו להידחק גם לסדקים זעירים וחריצים קטנטנים, ולכן השלב הראשון בהדברה מקצועית הוא סריקה יסודית של כל שטח הבית כדי לאתר את כל המקומות הנגועים בפשפשים.

בשלב הבא מגובשת אסטרטגיית פעולה: מרכיב אחד הוא שאיבה בעוצמה גבוהה בכל המקומות הנגועים. מרכיב שני הוא קיטור חם שפוגע גם בפשפשים ובביצי הפשפשים שנמצאים בנקודות שהשואב לא יכול להגיע אליהן כשבנוסף הקיטור ממיס את החיבור של החרקים למזרון או לכל פריט אחר. מרכיב שלישי הוא ריסוס, כשלגבי החלק הזה בהדברת פשפשי מיטה חשוב להדגיש כי הוא לא מתבצע ישירות על מזרונים או רהיטים אחרים. בנוסף הוא כולל שני סוגי חומרים – אחד שקוטל פשפשים בוגרים ואחד שמונע מהביצים ששרדו את הקיטור והשאיבה להתפתח.

איך לשמור על המזרון נקי באמת?

פשפש המיטה אמנם ניזון מדם, אבל מזרון מלוכלך עלול למשוך אליו חרקים אחרים ובפרט את קרדית האבק – שגם היא פוגעת באיכות החיים ובפרט מייצרת תגובות אלרגיות לא נעימות.

על-מנת לשמור על המזרון נקי באמת כדאי להניח עליו מגן ייעודי, להקפיד על החלפת מצעים בתדירות נאותה (לפחות פעם בשבוע), אחת לחודש להעמיד את המזון במקום חשוף לשמש כדי שאור השמש יחטא אותו ואחת לחצי שנה עד שנה להזמין חברה שתבצע ניקוי מזרונים מקצועי עם ציוד מתקדם – וכך תבטיח ניקיון מוחלט של הפריט שאתם ישנים עליו כמה וכמה שעות מדי יום.

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה