fbpx

הדברות אקולוגיות לשמירה על איכות הסביבה

התחממות כדור הארץ ואורבניזציה גוברת משתלבים יחדיו כדי ליצור סביבות חדשות לשגשוג של מזיקים מסוימים. מצב זה מגדיל את הסיכונים לבריאות הציבור, לאספקת המזון ולפעילות העסקית והמסחרית. היום, עסקים רבים מעדיפים לבחור בספק המציע הדברה התומכת באג׳נדת הקיימות שלהם.

הנה כמה דרכים שבהן גם חברת ההדברה שלכם תוכל לתמוך בקיימות, גם אם אתם עצמכם אינכם מומחים גדולים בתחום לימודי איכות הסביבה.

הפחתת השימוש בכימיקלים רעילים לצרכי הדברה

חומרים רעילים שימשו להדברת מזיקים עוד בתקופה השומרית, 2500 שנים לפה״ס, כאשר תרכובות גופרית שימשו כקוטלי חרקים. ההתקדמות בכימיה בתקופה המודרנית הביאה לפיתוח מספר רב של תרכובות אורגניות שמדבירות מזיקים. עם זאת, בעשורים האחרונים הולך וגדל מספר חומרי ההדברה שהוגבלו או נאסרו לשימוש בגלל בעיות סביבתיות ובריאותיות, וגדלה המודעות בצורך לשנות את השיטה. תחום ההדברה החל לפתח פתרונות בני קיימא המפחיתים את השימוש בכימיקלים מזיקים ורעילים, שהם יעילים לא פחות מההדברה המסורתית.

הדברה משולבת – IPM (Integrated Pest Management), היא טכניקה לסילוק מזיקים ושימוש בכימיקלים רעילים רק במקומות שבהם יש צורך להסיר נגעים שבהם התפשטו מזיקים. טכניקה זו פותחה לראשונה בתחום החקלאות בשנות ה-50 של המאה הקודמת, ושימשה כאמצעי להדברה עד לשנים האחרונות. שיטה זו משתמשת במגוון טכניקות למניעת התפשטות מזיקים וחדירתם למבנים והיא מפחיתה את השימוש בכימיקלים רעילים, המשמשים רק כאשר אין אפשרות אחרת לסילוק המזיקים.

שיפור שיטות ההדברה

שימוש ב-IPM הפך לנוהג סטנדרטי בקרב חברות ההדברה, אבל תמיד יש אזורים שבהם ניתן לשפר את ההדברה על ידי הפחתת השימוש בכימיקלים רעילים. הנה כמה דוגמאות:

  • מוצרי הדברה עמידים בפני מזיקים – מוצרים אלה יעילים למגוון רחב של מצבים ונועדו למזער את הסיכון לחדירת מזיקים למבנים.
  • מערכות דיגיטליות – מציאת דרכים אינטליגנטיות יותר למניעה ולניטור, תוך שימוש במערכות מבוססות חיישנים, ביג דאטה ובינה מלאכותית. מערכות אלה מעניקות התראות מיידיות ונתונים המאפשרים לבצוע ניתוחים ולקבל תובנות שיסייעו לשיפור האמצעים למניעת מזיקים.
  • פתרונות לא רעילים – המשך הפיתוח והגברת השימוש בשיטות הדברה שלא משתמשות בכימיקלים רעילים (כמו מלכודות יתושים במקום ערפול וריסוס, טיפול בחום כדי להרוג את כל שלבי החיים של חרקים או שימוש בפרומונים כדי למשוך מזיקים למלכודות).
  • הדברה ביולוגית – חקירת שיטות הדברה ביולוגיות, כמו מוצר המיועד להדברת יתושים.
  • הכשרת אנשי מקצוע – המשך שיפור שיטות ההדברה על ידי הכשרה טובה יותר של אנשי המקצוע בזיהוי הסיכונים, בהבנת הפתרונות הישימים יותר ודרכי היישום הטובות ביותר.

הטמעת קיימות בשרשרת החדשנות

מוצרי הדברה מזיקים משפיעים על הסביבה, החל מאיסוף חומרי הגלם המופקים מהאדמה וכלה באנרגיה המשמשת לתאורה, לחימום, להפעלת המכונות ולשימוש בחומרים מסוכנים – כדי לייצר חומרים להדברת מזיקים.

הנה כמה דוגמאות שבהן נעשה שימוש בחידושים ששיפרו את הקיימות הכוללת:

  • עיצוב מחדש של מוצרים תוך התחשבות בהשפעתם הסביבתית על כל החיים – מחומרי הגלם ועד לסילוק המזיקים – כדי לשפר את המוצרים בכול שלבי הייצור והיישום.
  • פיתוח חומרים שהשפעתם על הסביבה נמוכה. חומרים שמשפרים את ניטור המזיקים וממקדים את אמצעי ההדברה ביעילות רבה יותר. כמו ג׳ל למעקב אחר מכרסמים המאפשר למדביר למקם את המלכודות או הפיתיון במיקום המדויק שיביא לחיסולם.
  • שימוש בטכנולוגיה חסכונית באנרגיה במוצרים קיימים. לדוגמה, החלפת הנורות במלכודת אור לחיידקים, שצריך להשתמש באנרגיה כדי לפעול. החלפת נורות ה-UV בנורות LED יעילות יותר חוסכת באנרגיה לאורך חיי המוצר ולא משתמשת בכימיקלים הרעילים הנמצאים בשפופרות פלורסנט שסילוקן מהווה סכנה לסביבה.
  • שימוש בחומרי הדברה רק בעת הצורך, תוך הבטחה שהם משפיעים רק על מיני היעד ולא מתפשטים לסביבה או זולגים למינים אחרים.

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה