fbpx

איך להתנהל עם כלב לאחר הדברה ביתית

כולם מקפידים לשמור על בטיחות ילדיהם במהלך הדברת מזיקים בבית. עם זאת, לעתים  קרובות אין את אותה רמת תשומת לב לגבי מצב חיות המחמד שלנו, כמו כלבים, חתולים, ציפורים וכד'. חלק מהאנשים עלולים לשכוח לנקוט באמצעי זהירות עבור חיות המחמד הללו, בעוד שאחרים פשוט אינם מודעים לסיכונים הכרוכים בכך.

החשיבות של כל נושא הדברת המזיקים תלך ותגדל בתקופה הקרובה לאור שינויי האקלים אשר מקלים מאוד על נדידת מינים פולשים כמו אלה שהתגלו בארץ, למשל הטרמיט הקריבי, נמלת האש, טרמיט העל הפורמסי ועוד. כמו שכל וטרינר בתל אביב בפרט ובאיזור המרכז בכלל יגיד לכם, מומלץ לנקוט במספר צעדים כדי לקבוע איך להתנהל עם כלב לאחר הדברה ביתית, או עם חתול או כל חיית מחמד אחרת.

האם הדברת מזיקים בטוחה כאשר יש כלב בבית?

ישנן כמה שיטות פשוטות שכל אחד יכול לנקוט בהן על מנת לשמור על הבטיחות של חיות מחמד במהלך תהליך הדברת המזיקים. 

  • ליידע את המדביר שיש חיות מחמד בבית – הדבר הראשון שיש לעשות כאשר תהליך הדברה עומד להתרחש הוא להודיע ​​למדביר שיש חיות בבית, איזה סוגים וכמה. חומר שעשוי להיות בלתי-מזיק לכלב או לחתול יכול להוות בעיה עבור ציפור, למשל. (אם יש  חיות מחמד קטנות בכלוב, כמו אוגרים או עכברים, טיפולים מסוימים עשויים אפילו להיות קטלניים במידה ולא נוקטים באמצעי הזהירות הנכונים). 

בכל מקרה יש לברר מראש באילו חומרים משתמש המדביר לצורך ביצוע ההדברה ולהתייעץ בנושא זה עם וטרינר.

  • מומלץ לשכן את הכלב, החתול וכל חיית מחמד אחרת במקום אחר בזמן ביצוע ההדברה – אם בכל זאת עדיין מודאגים באשר לבטיחות חיות המחמד שלכם, או שהמדביר אמר  שלא בטוח לשמור אותם בבית במהלך הטיפול. הצעד הבא הוא למצוא מקום שהם יכולים לשהות בו בזמן ההדברה ולעיתים במשך כמה שעות אחרי. 
  • אמצעי זהירות נאותים בזמן הטיפול – ישנם מספר אמצעי זהירות שאפשר לנקוט בהם כאשר המדבירים נמצאים בבית, לפני שמתחילים בטיפול: 
    • כיסוי כלובים, 
    • העברת חיות מחמד לאזור אחר בבית 
    • פינוי צעצועים
    • כיסוי מיטות. 
    • ועוד.

האם הדברה ידידותית לבעלי חיים?

יש לזכור שכל הדברה באשר היא עלולה להיות בעלת סיכונים לבני אדם ולבעלי חיים גם יחד. לכן חשוב, כאשר מתעורר צורך אמיתי, לבחור בבעל מקצוע עם רשיונות מסודרים. יש כיום בשוק אפשרויות להדברה ירוקה שבתהליך שלה לא משתמשים בחומרים כימיים אלא ביולוגיים שלא אמורים לפגוע בבני אדם ובבעלי חיים אך יעילותם לעיתים פחותה.

בכל מקרה, בתקופה שמיד אחרי ההדברה יש להיות ערניים לכל סימן יוצא דופן אצל חיית המחמד. כל אחד מהסימפטומים הבאים עלול להעיד על בעיה: רעידות, קושי בהליכה, ריור, אפתיה, הקאות, שלשולים, חוסר מנוחה, נשימה מהירה. בכל הופעה של תופעה חריגה יש להתייעץ מייד עם וטרינר.

מזיקים עלולים להוות איום על חיות מחמד. לדוגמה, אם יש בבית בעיית פרעושים בגלל שיש כלב שהביא אותם, או שיש חשש לעקרבים שיכולים לעקוץ את החתול. הדברת מזיקים מקצועית, בתוספת נקיטת אמצעי הזהירות המתאימים, תגרום לכך שחיות מחמד לא תפגענה, והן אף עשויות להרוויח מזה.

 

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה