fbpx

איך להתמודד ולנקות צואת יונים?

אחת הבעיות הכי גדולות עם יונים ששוהות בחלונות הבית וסביבת הבית היא הצואה שלהן הנקראת גם לשלשת. צואה זו מביאה עמה המון צרות ובעיות עבור בני הבית. במאמר הבא נסביר למה חשוב לנקות את צואת היונים ואיך עושים זאת בפועל. 

למה צואת יונים בעייתית לנו?

צואת יונים הינה תוצר הלוואי של יונת השלום והיא מייצרת אותו היכן שהיא שוהה ביום יום. הצואה מצטברת ויוצרת שכבה של תוצר בגוון שחור, אפור, לבן שמריח לא טוב וגם משאיר סימנים על האזור שבו הוא נמצא עקב החומציות שקיימת בו. 

בתוך צואת היונים מסתתרים מיני חיידקים ומחלות שאינם טובים לבני האדם ועשויים לפגוע בבני הבית. כמו כן, כאשר הצואה מתייבשת, היא במצב התפוררות והחומר בחלקו עף באוויר וכך מגיע בקלות אל בני הבית כחלק מתהליך הנשימה. 

האם ניתן לנקות צואת יונים לבד?

אנשים רבים בוחרים לנקות את צואת היונים שהצטברה אצלם סביב מעטפת הבית לבד. האם זה אפשרי? כן, זה אפשרי, אך יש לקחת בחשבון מספר דברים:

  1. קיים סיכון לחשיפה למזיקים אם לא מתמגנים טוב
  2. לפעמים שכבת הצואה כל כך גדולה שלא מצליחים להסיר את כולה. ההסרה של כל השכבה במלואה היא דבר חשוב. יונים נוטות לחזור למקום מושבן לפי ריח הצואה. כשכל הצואה מוסרת במלואה, אין להן לאן לחזור. 

מהם חומרים הניקוי שיש להשתמש בהם?

ניקוי צואת יונים מחייבת עבודה עם חומרי ניקוי שיכולים להעניק לאזור חיטוי. תמיד חשוב להשתמש בחומרים אנטי ספטיים שהידועים מבניהם הם האקונומיקה או הכלור. כיום יש גם חומרי חיטוי נוספים בריסוס, אך אלו מגיעים לרוב בתרסיס ולא תמיד יעילים. 

מעבר לחומרי הניקוי, יש לבצע הסרה של הלשלשת בעזרת שפכטל ואחר כך בעזרת שפשוף של מטאטא קשיח. את כל הפעולות האלו יש לבצע עם כפפות. 

באילו אזורים חיצוניים של הבית כדאי לנקות את צואת היונים?

יש מספר אזורים קבועים שיונים אוהבים לשהות בהם:

    • ניקוי לשלשלת יונים ממסתור כביסה ומרפסת שמש – זהו המקום האהוב ביותר על יונים בגלל שמדובר בכוך מוגן שבו הן יכולות להקים את הקן שלהם. זהו גם המקום הכי קשה לניקוי. 
  • ניקוי לשלשת על מעקות המרפסות ואדן החלוןגם כאן מדובר במקום מאוד פופולארי. 
  • מדחסי המזגנים החיצוניים – אזור חם ונעים שיונים מאוד אוהבות לשהות בו. 
  • גגות – גם גגות בטון וגם גגות רעפים. 

האם יש חברות שמבצעות ניקוי כזה?

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם צואת יונים היא באמצעות ניקוי צואת יונים כולל חיטוי מקצועי על ידי חברת הדברה. 

חברות הדברה מחזיקות את המיגון הטוב ביותר בעת הניקוי, חומרי ניקוי והדברה שלא ישאירו זכר לחיידקי הלשלשת ולאחר ניקוי כזה הם גם יוכלו להציב עבורכם פתרונות מעולים כדי למנוע את החזרה של היונים.

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה