fbpx

אלי כהן מסביר איך מתמודדים: מפגש עם נחש

3 באוגוסט, 2017

הקיץ הוא הזמן האידיאלי לטייל בפארקים, שמורות הטבע, נחלים וכדומה, אך שהטמפרטורה עדיין גבוהה גבוהה ומזג האוויר יבש, מופיעים מזיקים טורדניים למיניהם כמו דבורים, נדלים, זחלים ונחשים ארסיים, כמו גם בשלהי הקיץ וחילופי העונות.

אלי כהן, מנכ"ל "אלי כהן הדברות" המשמש גם יו"ר התאחדות המדבירים בישראל, מסביר איך להיזהר ממפגש עם אחד מבעלי החיים הנפוצים ולמנוע מקרים לא נעימים.

באזורים הצחיחים בהם יש צמחייה ירוקה, מצויים יתושים מסוגים שונים, בעוד נחשים, עקרבים ונדלים סביר שנמצא מסתתרים תחת סלעים, קרשים וענפים סבוכים. נחילי דבורים וצרעות, נמצא בקן חשוף על גזע עץ או על האדמה, כאשר פעילותן מתאפיינת בתעופה הלוך ושוב סביב הקן.

הדבר הכי חשוב הוא להימנע מהזזה או הפיכה של סלעים, אבנים וענפים, בטח שלא בידיים חשופות. אם אין ברירה רצוי להיעזר במקל ארוך או מגרפה. יש להימנע גם מדריכה על קן צרעות או דבורים.

מנקודת מבטם של המזיקים, במידה ונגענו או הזזנו אבן המהווה עבורם מחסה או חממה להטלת ביצים, הפרנו את האיזון, חשפנו אותם, לכן הם תוקפים אותנו בבהלה. באחריות ההורים להחזיק את ידם של ילדיהם הקטנים ולהשגיח שילכו רק בשבילי ההליכה המסומנים. יש להסביר לילדים כי המזיק נמצא במרחב הפרטי שלו ואין לחדור אליו.

 אם כן מצאנו את עצמנו בהיתקלות עם נחש, אין לנסות ללטף אותו, לתפוס אותו, ללכוד או לזרוק חפץ על מנת לפגוע בו. כל פעולה כזאת תגביר את הסיכוי לכך שהנחש יכיש אותנו. במקרה כזה יש להתרחק מיד מהמקום. במידה ואתם מזעיקים לוכד נחשים מוסמך, רצוי לשמור על קשר עין עם הנחש ולנסות לצלם אותו מרחוק ובזהירות.

אם, חס וחלילה, הוכש בן משפחתכם על ידי נחש או עקרב, הישארו רגועים. מכיוון שהארס חודר למחזור הדם, אנו לא רוצים להאיץ את הדופק. יש להרגיע את האדם שננכש, להושיבו בצל ולתת לו לשתות מים קרים. אין לעשות חוסם עורקים, אין למצוץ את הארס וגם הנחת קרח היא פעולה מיותרת ולא רצויה. יש לפנות באופן מיידי לביה"ח.

שינה בשטח, באוהלים או שקי שנה, זו חוויה מבורכת ומאוד פופולארית בעונת החגים. עוד לפני שמקימים אוהלים ומתכוננים לארוחה מאולתרת על מחצלות, יש צורך לבחור אזור סטרילי ולגרוף את השטח. כמובן שאין להתמקם סמוך לסלעים, גם אם למראית עין נראה שהם בטוחים. במהלך הלילה עשויים לצאת תולעים, עקרבים ונחשים ממקום המסתור ולזחול סמוך אליכם.

 דאגו גם לנעלי הליכה נוחות, גבוהות ובעלות סוליה עבה. מומלץ מכנס ארוך והימנעות מסנדלים, כפכפים, מכנסים קצרים או דקים מאוד.

תופתעו, אבל גם לצבעים יש חשיבות. יש לוותר על צבע צהוב וכתום, ועל גוונים זוהרים למיניהם. ללינה בשטח, תצטיידו במלכודות, כילה ורשתות. אפשר גם לרסס את השטח בתכשיר מיוחד.

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה