fbpx

הדברה בבניין – כל מה שצריך לדעת

26 באוקטובר, 2016

דיירים בבתים המשותפים נאלצים לא פעם להתמודד עם בעיה קשה של מזיקים המצריכים טיפול הדברה במעטפת הבניין ובתוך הדירות. מדובר בבתים במרכזי ערים, כמו גם באזורים פתוחים ומרחבים ירוקים. ההתמודדות עם מזיקים בבית המשותף מחייבת ריכוז פעילות של ועד הבית בנושא היות והדברה מקומית בכל דירה לא תפתור את בעיית השהייה של אותם מזיקים בתחומי הבניין. המזיקים הנפוצים איתם צריך להתמודד הם תיקנים, נמלים, מכרסמים (גם פרעושים ויונים).

בתוך דירות המגורים מומלץ לבצע הדברה כנגד נמלים ותיקנים על ידי ג'לים הבטיחותיים לשימוש המאפשרים לדיירים להישאר בדירה.

ההגדרה הנפוצה "הדברה ירוקה" מתייחסת לרוב לתכשירים בעלי רמת רעילות נמוכה. עם זאת, חשוב לדעת שאין אף גוף שהגדיר פורמלית מהי "הדברה ירוקה", אלא מדובר במושג שיווקי בלבד. היום אלו נחשבים בין היתר חומרים נוזליים מקבוצת הפירתרואידים והמיקרוקפסולריים. אמצעים נוספים הנחשבים ידידותיים לסביבה כוללים גם מלכודות ע"י פורומון משיכה לתיקנים, למכרסמים ולעש. המלצה הכללית היא לחומרים שמתפרקים מהר ואינם נשארים בשטח לטווח הארוך. 

טיפולי מניעה במעטפת הבניין

הדברה מונעת שמתבצעת באופן שוטף במעטפת הבניין תמנע פלישת מזיקים לדירות ואת הצורך בהדברה בתוך הדירות. הדברה כזאת כוללת הטמנת רעלים בבורות ביוב, מחילות אדמה, גרם מדרגות, חדרי אשפה, חצרות ומקלטים.

כנגד נמלים ונמלת האש מומלץ לבצע הדברה מונעת אחת לרבעון, כנגד מכרסמים מומלץ טיפולים מונעים במקלטים ומחילות ביוב אחת לחודש, כנגד תיקנים מומלץ פעמיים בשנה.

במסגרת פעולות המנע במעטפת הבניין חשוב גם לאטום סדקים, למנוע דליפה מברזים, להתקין רשתות, לפנות את פחי האשפה ולשמור על ניקיון כללי של הסביבה.

 

מה חשוב לדעת כאשר מזמינים מדביר

כאשר פונים לחברת הדברה יש לבצע בדיקה מקדימה על החברה, האם היא בעלת ותק וניסיון, האם היא מוכרת בשוק, כמו כן לבקש המלצות.יש לבחור מדביר שיש לו היתר הדברה מטעם המשרד להגנת הסביבה.  באתר המשרד או באתר התאחדות המדבירים יש רשימה של כל אנשי המקצוע בעלי ההיתרים והרישיונות העוסקים בתחום הדברת מזיקים.

 

בטיחות

כדי למנוע תקלה או מחדל בטיחותי לאחר ביצוע הדברה, יש צורך לתלות שלטי אזהרה לדיירי הבניין ולמנוע מילדים ובע"ח להסתובב באזור בו בוצע הטיפול. חשוב להקפיד להשאיר חדר מדרגות מאוורר (חלונות ודלת כניסה פתוחים) במהלך ולאחר הטיפול.

בטיפול כנגד מכרסמים אין לפזר רעל חשוף וגלוי אלא בתוך מערכות ביוב, מחילות באדמה או בתוך תיבות האכלה אטומות ומקבועות. יש לפזר שלטי אזהרה במקומות בהם הוצבו תיבות האכלה.

בהזמנת חברת הדברה להרחקת יונים יש לבקש מממנה אישור לעבודות בגובה וסנפלינג. כמו כן, לצד שימוש בחומרי הדברה ניתן להתקין רשתות ערפל בלתי נראות שאינן פוגעות בחזות הבניין. יש מגוון פתרונות נוספים כנגד יונים כמו דוקרנים, קפיצי נירוסטה ודחלילים בדמות עוף דורס.

 

תפקיד ועד הבית

יש לקבל מהמדביר הסבר מפורט: מה הוא שם החומר, אילו מזיקים החומר קוטל, מהו טווח האחריות שנותן המדביר. לאחר הדברה יש לבדוק האם חוזרים מזיקים לאזור.

יש לקבל מהמדביר אישור ביצוע עבודה, יומן פעולות הדברה -על מנת שבמקרה של הרעלה הרופא יידע באיזה חומר נעשה שימוש, וחשבונית המיועדת לטובת כיסוי ביטוחי.

 

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה