fbpx

חשיבות הדברת מחסנים

יחידות אחסון להשכרה עלולות להיות רגישות במיוחד להתקפת מזיקים שיגרמו לנזק נרחב שיהיה גם יקר מאוד. בכול הקשור לשכירת מדביר מקצועי לניהול ההדברה במתקני האחסון, רצוי להפריד בין המיתוסים לבין העובדות.

מרבית חברות האחסון, המציעות מחסנים להשכרה, יודעות שהן חייבות להשקיע בהגנה על יחידות האחסון שלהם מפני איומים כמו: שריפה, שיטפון, גניבה וונדאליזם. יחד עם זאת, יש חברות, שמסיבות שונות, לא מקדישות את אותה תשומת לב גם לסכנת המזיקים ולהדברה. 

  • יש חברות הסבורות כי מכת ג׳וקים או מכרסמים התוקפת מחסנים להשכרה במרכז, בירושלים או בכול מקום אחר בארץ, אינה בעיה רצינית. 
  • יש חברות הסבורות שהזמנת מדביר באופן קבוע היא מסובכת או יקרה מדי, ולמעשה הן יכולות להתמודד עם הבעיה בעצמן.

הנה כמה מיתוסים פופולריים אבל שגויים לגבי מזיקים המתפשטים ביחידה לאחסון תכולת דירה או במתקן המציע השכרת מחסנים לכול מטרה אחרת:

 

  • מיתוס: מזיקים לא מהווים בעיה במתקנים להשכרת מחסנים.

 

העובדה: כשאתם מתכננים השכרת מחסן, חשוב להיות מודעים לעובדה שהמחסן הסגור הוא מקום אטרקטיבי במיוחד למזיקים.

בניגוד לבתים ולעסקים, יחידות אחסון עומדות סגורות למשך פרקי זמן ארוכים, מבלי שאיש יגיע לפתוח ולבדוק את התכולה המאוחסנת בהן. מצב זה מאפשר למזיקים להתפשט במחסן, ממש ללא הפרעה. 

מזיקים נוהגים להסתתר בין החפצים המאוחסנים, לצרכי קינון, התרבות והתפשטות למקומות אחרים. לכן, פריטים כמו קרטונים עמוסים בבגדים, ספרים או חפצי נוי, הם יעדי התפשטות אידיאליים למזיקים. מספיק שכמה מזיקים ימצאו את דרכם לקרטון המלא המונח ביחידת האחסון, ומיד הם יתחילו להתרבות. מצב שיוביל עד מהרה לבעיה ענקית.

לאחר שהמזיקים מצאו את דרכם ליחידת אחסון אחת, הם זקוקים רק לנקודת כניסה זעירה מאוד כדי לחדור ולהדביק את היחידות הקרובות. הבעיה העיקרית בגללה האחסון מעמיד את החפצים בסכנה, נובע מכך שלחברה עצמה יש שליטה מועטה בלבד על הפריטים המאוחסנים. 

עדיף לו הייתה מודעת לפריטים מסוימים שמושכים מזיקים כמו: מזון, צמחים ואפילו שקיות או קופסאות מנייר. 

 

  • מיתוס: מפעילי מתקן האחסון יכולים לשלוט בעצמם במזיקים.

 

העובדה: גודל המתקן ומגוון המזיקים הופכים את המשימה לכמעט בלתי אפשרית.

כאשר חברת האחסון מתחילה לבחון את הצורך בשירותי הדברה מקצועיים, היא תשקול בדרך כלל: 

    • את הסיכונים מול התגמולים 
    • את היתרונות מול העלויות 

חברות רבות עשויות להצטייד ברשימה של סיבות: ״מדוע עליהן להתמודד עם המזיקים בכוחות עצמן, אולי בגלל שהן מרגישות שהן יודעות מהו הטיפול המתאים ביותר להדברת המזיקים במתקן שלהן.

יתכן שחברת האחסון רואה בהדברה פריט תקציבי שניתן לוותר עליו, ולהתמודד עם הבעיה בקלות, על ידי קפיצה לחנות ורכישת חומר ההדברה הנדרש. זבנג וגמרנו! 

אלא שהדברה מקצועית מצריכה, במקרים רבים, הרבה יותר מאשר טיפול בהתפשטות המזיקים. שליטה נכונה במזיקים מצריכה: הכשרה, ידע והבנה בביולוגיה של המזיקים ובשיטות המתאימות ליישום הדברה מסחרית. ידע והבנה אלה, הם מנת חלקם של מדבירים מקצועיים שעברו הכשרה והשתלמויות בנושא.

 

  • מיתוס: הדברה מקצועית היא יקרה מדי.

 

העובדה: הנזק, שנגרם כתוצאה מהתפשטות המזיקים, הוא יקר יותר.

התפשטות מזיקים גורמת לפגיעה ממשית ביחידות האחסון, ואגב כך גם להרס המוניטין של חברת האחסון.

מכרסמים יכולים ללעוס חוטים ולהרוס את מכשירי החשמל, תיקנים יכולים להרוס את הרכוש האישי המאוחסן ביחידה. 

כאשר אתם שוכרים יחידת אחסון ועומדים לפקוד אותה לעתים נדירות, כל מצב של התפשטות מזיקים יכול לצאת משליטה בקלות. כתוצאה מכך עלויות ההתמודדות עם הבעיה יהיו גבוהות ביותר. אגב, קבלו זאת גם כאחד הטיפים למעבר דירה – אם בעקבות המעבר, אתם נדרשים לאחסון זמני של תכולת הבית, בדקו מראש את גישת מפעילי המתקן, להגנה מפני מזיקים.

חברת אחסון רצינית ואחראית מבינה שעלות העסקת שירותי הדברה מקצועיים היא הכרח עסקי. על ידי הדברה קבועה החברה תוכל לבלום את התפשטות המזיקים, ולהוכיח שהיא עסק אחראי הפועל לטובת הלקוחות שלו.

על כישורי המדביר המקצועי

הדברה מקצועית בשטחים מסחריים דורשת מיומנויות וידע מדעי בכמה תחומים: 

  • בביולוגיה של המזיקים
  • בחומרים המשמשים להדברת המזיקים
  • בהבנה שגישה המציעה הדברה אחידה, אינה אפשרית. אין דבר כזה ׳הדברה המתאימה לכולם׳.

המדביר יכול לספק לחברת האחסון הערכה מקיפה לגבי האיומים הנוכחיים והפוטנציאליים שעלולים להזיק למתקני האחסון, ולסייע למפעילי המתקן למנוע בעיות, אפילו לפני שאלה התעוררו.

הזמנת מדביר ONLINE

1
פרטי המזמין
3
סוג הנכס
2
מזיקים
4
תאריך ושעה
5
סיום

מקרי חירום

לרשותכם 24/7 קו טלפון לכל בעיה